مسئول بسیج دانشجویی تربت حیدریه خبر داد؛

 برگزاری وبینار آموزشی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در تربت حیدریه

وبینار آموزشی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تدریس دکتر علیرضا آل بویه استادیار پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۲۶۱۴۹۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمد یعقوبی در حاشیه این وبینار گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اصلی در جامعه اسلامی است. ما می‌دانیم بعد از فراموشی سنت‌های پیامبر اکرم (ص) و ورود بدعت‌های فراوان در دین، امام حسین (ع) با نثار جان خود اسلام ناب را احیا کردند و هم اکنون در اکثر جوامع " سوت زنی" همان اصطلاح مبارزه با فساد در حکومت‌ها و جوامع یکی از مباحث مهمی است که امروزه اهمیت بیشتری یافته است.
 
" دکتر علیراض آل بویه" مدرس این کارگاه در خصوص ضرورت امر به معرو نهی از منکر بیان داشت: زندگی ما بصورت فردی نیست و دارای یک زندگی اجتماعی هستیم؛ در ارتباط با همدیگر زندگی می‌کنیم و سرنوشت ما به یکدیگر گره خورده است. وقتی در جامعه زندگی می‌کنیم پس نمی‌توانیم نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشیم بنابراین بی تفاوتی در سرنوشت یکدیگر باعث می‌شود به اضمحلال برویم.
 
استادیار پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اهمیت سلامت روحی و معنوی در جامعه ادامه داد: از آنجایی که ما فطرتا اجتماعی آفریده شده ایم پس زمانی می‌توانیم در جامعه آرامش داشته باشیم که انسان‌هایی ساخته شده، اخلاقی و دارای روابط اجتماعی درستی باشیم؛ و این روابط در گرو رعایت برخی امور و ترک امور دیگری است؛ بنابراین آنچه ما را سوق می‌دهد به امربه معروف سوق می‌دهد عدم بی تفاوتی به یکدیگر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار